04/11/2020 – י״ז במרחשון ה׳תשפ״א

הנה מכתב שקיבלתי הבוקר ממנהל בית ספר של כ-800 תלמידים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

אין תגובות

image_print
שיתוף ב print
הדפס

זוכרים את שיטת השוברים בחינוך שהצעתי בעבר?

בוקר טוב משה יקר!
כאיש חינוך, צר מאוד היה לי לקבל אתמול את ההודעה הבאה:

ערב טוב נציגים יקרים,
קבוצה זו נועדה לצורך העברת הודעות שלי לציוותי ההוראה בבית הספר בו אתם עובדים.
שיתוף הפעולה שלכם בהעברת ההודעות חשובה מאוד בתקופה זו בפרט ובשגרה בכלל.
מספר הודעות חשובות:

  1. שעות פרטניות- לא מבצעים שעות פרטניות בסוף יום הלימודים, בתום חמישה שיעורים- בביהס הרגילים או שישה שיעורים ביוחא הולכים הביתה.
  2. שעות שהייה- מותר למנהל ביהס לקחת שעתיים לשהייה/ הדרכות/ ישיבות צוות – בזום בלבד מהבית
    3.השתלמויות מוסדיות לא נכללות בשעתיים שהייה של המנהל
  3. כל מורה עובד רק בשלוש קפסולות מלבד המורים לחינוך גופני שהוחרגו כיוון שמלמדים בשטח פתוח או באולם גדול.

כשבדקתי מדוע תלמידי ישראל לומדים פחות בתקופה זו, ומדוע שמורה לא יתן, לכל הפחות את השעות הפרטניות להן הוא מחוייב, הוסבר לי שהדבר מסכן את המורים.
שאלתי מדוע? הרי מורה יכול להשאר עם אותם תלמידים שלימד לפני חמש דקות בכיתה ולהמשיך עם חלק מהם בעבודה פרטנית.
הנימוק הפעם היה: צריך לקצר את השהיה בביה"ס בכדי להגן על המורים.
העזתי והקשתי שוב: ואם המורה ילמד מרחוק? מה הבעיה הבריאותית?
התשובה היתה: מאחר והמורים נדרשים להיות בכתות החל מהשעה 7:45 ולבצע הפסקות מדורגות- הם לא עובדים אחרי השעה 12:45, גם לא מרחוק.
המצב אבסורדי, שכן, קרוב לשליש ממשרתו של המורה נחתכה, הוא ממשיך לקבל את שכרו כרגיל והכל בשל רבע שעה בבוקר (דבר שלא קורה בפועל – מוזמן לבקר בשעה זו בבתי ספר בארץ ולבדוק) והפסקה מדורגת (כלומר, תוספת עבודה של רבע שעה).
ברור לי שאם היה מדובר בשכיר במשרד רו"ח או עו"ד זה לא היה קורה. איזה מעסיק היה מאפשר לעובד שלו לקצר שליש מהעבודה ולקבל שכר מלא?
בנוסף, התוצאה היא זילות של המורים שמצטיירים ככאלו שאינם מעוניינים לעבוד (בינינו- למה לי לעבוד אם משחררים אותי ואוסרים עלי להגיע, אך משלמים לי שכר מלא?)
אחרי תקופה בה תלמידי ישראל צברו פערים וניזוקו, ועד עובדים כוחני עושה ככל העולה על רוחו ומכריח את פקידי המשרד לקצר את משך היום של מוריו. אשמח אם תשתף ותסייע לתלמידי ישראל לזכות בטוב נוסף.

image_print
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

כתבות נוספות

מחשבים מסלול - הפינה היומית #35

מחשבים מסלול - הפינה היומית #34

93 רופאים, חלקם בכירים, מסבירים מדוע הם מתנגדים לחיסון הילדים

המדריך לחירות בימי הקורונה

בלי שום עכבות ובושה, מודיעים ראשי מערכת הבריאות, כי בעוד שבועות אחדים בכוונתם להתחיל ולהזריק לילדינו את החומר הניסיוני של פייזר

מחשבים מסלול - הפינה היומית #33

                            א וַיִּקְחוּ בְנֵי-אַהֲרֹן נָדָב וַאֲבִיהוּא אִישׁ מַחְתָּתוֹ וַיִּתְּנוּ בָהֵן אֵשׁ וַיָּשִׂימוּ עָלֶיהָ קְטֹרֶת וַיַּקְרִיבוּ לִפְנֵי ה' אֵשׁ זָרָה אֲשֶׁר לֹא צִוָּה אֹתָם.  ב וַתֵּצֵא אֵשׁ
כיצד ייתכן שמקור כל הטוב שמלוא כל הארץ כבודו, שותק, כשהשטן מרים ראשו ומתעלל בבניו, בעמו ישראל – בזוועה בלתי נתפסת שכזו.

פרשת השבוע

לקראת יום השואה שיחול הערב, אני רוצה להקריא לכם קטע מתוך המאמר 'אתגר המשמעות הישראלי', שעמו חנכנו את האתר ישראל מחר. במאמר הסברתי שסיבת
לקראת יום השואה שיחול הערב, אני רוצה להקריא לכם קטע מתוך המאמר 'אתגר המשמעות הישראלי', שעמו חנכנו את האתר ישראל מחר.

מחשבים מסלול - הפינה היומית #32

שיחת רעים עם "אלוף הארץ" בתחבורה… ידידי, ד"ר יאיר וייסמן. מתי נצא מהפקקים?כמה כסף ממסי הרכב חוזר ומושקע בתשתיות הכבישים?מתי יכנסו הרכבים האוטונומיים?ולמה הרכבת
שיחת רעים עם "אלוף הארץ" בתחבורה… ידידי, ד"ר יאיר וייסמן. זמין לצפייה ללא תשלום!

הפודקאסט #13

חברה ומדינה

כתבות פופולריות

מחשבים מסלול - הפינה היומית #35

למשמעות ימי השואה, הזיכרון והעצמאות
יום השואה "אני משחרר את בני האדם מחזון השווא שנקרא מצפון ומוסר… עשרת הדברות איבדו את תוקפן…זוהי המצאה יהודית…המאבק על השלטון בעולם הוא ביני

קריאות כיוון #13

מחשבים מסלול - הפינה היומית #34

93 רופאים, חלקם בכירים, מסבירים מדוע הם מתנגדים לחיסון הילדים

המדריך לחירות בימי הקורונה

בלי שום עכבות ובושה, מודיעים ראשי מערכת הבריאות, כי בעוד שבועות אחדים בכוונתם להתחיל ולהזריק לילדינו את החומר הניסיוני של פייזר

מחשבים מסלול - הפינה היומית #33