14/05/2021 – ג׳ בסיון ה׳תשפ״א

כיצד מאחדים את עם ישראל?

6 תגובה

image_print
הדפס
א וַיְדַבֵּר ה' אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן לֵאמֹר.  ב אִישׁ עַל-דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם יַחֲנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל  מִנֶּגֶד סָבִיב לְאֹהֶל-מוֹעֵד יַחֲנוּ.  (במדבר. ב.)

פרשת במדבר היא פרשה “משעממת”. כולה מפקדים ומספרים, מי עמד בראש כל שבט ומה היה מניין הגברים בשבטו.

פסוקים שלמים חוזרים על עצמם שוב ושוב כשכל שמשתנה בהם הוא השמות והמספרים. כמו דו”ח של רואה חשבון…

ואולם אל תוך הדווחים הללו “מתגנב עניין נוסף”.

מח וַיְדַבֵּר ה' אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר.  מט אַךְ אֶת-מַטֵּה לֵוִי לֹא תִפְקֹד וְאֶת-רֹאשָׁם לֹא תִשָּׂא בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.  נ וְאַתָּה הַפְקֵד אֶת-הַלְוִיִּם עַל-מִשְׁכַּן הָעֵדֻת וְעַל כָּל-כֵּלָיו וְעַל כָּל-אֲשֶׁר-לוֹ הֵמָּה יִשְׂאוּ אֶת-הַמִּשְׁכָּן וְאֶת-כָּל-כֵּלָיו וְהֵם יְשָׁרְתֻהוּ וְסָבִיב לַמִּשְׁכָּן יַחֲנוּ.  נא וּבִנְסֹעַ הַמִּשְׁכָּן יוֹרִידוּ אֹתוֹ הַלְוִיִּם וּבַחֲנֹת הַמִּשְׁכָּן יָקִימוּ אֹתוֹ הַלְוִיִּם וְהַזָּר הַקָּרֵב יוּמָת.  נב וְחָנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אִישׁ עַל-מַחֲנֵהוּ וְאִישׁ עַל-דִּגְלוֹ לְצִבְאֹתָם.  נג וְהַלְוִיִּם יַחֲנוּ סָבִיב לְמִשְׁכַּן הָעֵדֻת וְלֹא-יִהְיֶה קֶצֶף עַל-עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְשָׁמְרוּ הַלְוִיִּם אֶת-מִשְׁמֶרֶת מִשְׁכַּן הָעֵדוּת. (במדבר. א.)

מפקד האוכלוסין הזה מדלג על בני לוי, הם נמנים בנפרד תוך תיאור עבודתם ואחריותם למשכן.

התמונה המתקבלת היא של עם המחולק לשבטים נפרדים לחלוטין. לכל שבט, מוצא נפרד, מנהיג נפרד, דגל נפרד – כיצד מאחדים עם מחולק כל כך?

מה שמאחד את כל השבטים לכדי עם אחד מלוכד הוא המשכן שבמרכז המחנה. כשמקום השכינה ברור לכולם, מקומו של כל שבט ושבט בתוך המבנה הלאומי הגדול – ברור אף הוא.

לכולם ברור ששבט לוי אינו במניין השבטים. הוא ה”סיירת מטכ”ל” כפוף ישירות ל”פיקוד העליון”. וטוב להם בזה.

אם חיפשתם את הדרך לשוב ולאחד את עם ישראל בימינו, אם חיפשתם את המקום היחיד שסביבו ישובו ויהיו לעם, בפרשת במדבר תמצאוהו.

image_print
מזדהה? נהנת מהתוכן?
כדי שנוכל לגדול ולהמשיך במלאכה אנו זקוקים גם להשתתפותך.
להשתתפות לחץ כאן
4.3 17 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
6 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אחיה אברג'ל
אחיה אברג'ל
1 month ago

ביום ראשון נזכה לצעוד בירושלים בירתה של מדינת ישראל, ונזכה בעז”ה לאחד אותה בשלמותה, ולאחד את עם ישראל סביב בית המקדש בהר הבית.
חזק וברוך משה!!

נדב לנסקי
נדב לנסקי
1 month ago

שבט לוי, למרות מעמדו המיוחד ותפקידו במקדש, לא קיבל נחלה בארץ. כלומר אין לו את המשאב הראשון ש”מקורבים” מנכסים לעצמם. למשל, כשיוסף הלאים את הקרקעות בשנות הרעב, רק לכהני מצרים נשארו קרקעות. בדיוק הפוך ממה שה’ ציווה את עם ישראל – לכל יהודי יש קרקע, חוץ מהלויים (ובתוכם הכהנים) שאין להם קרקע מחוץ לערים. הארגון של עם ישראל הוא מאת ה’, ולא כפי שמנסים לטעון מבקרי מקרא שהתורה נכתבה על ידי בעלי עניין – איפה מצאנו בעל עניין שמקנה לעצמו מצד אחד מתנות (מיסים – מעשרות ללויים ושאר מתנות לכהנים) אבל נותן לישראלים להחליט לאיזה כהן או לוי הם נותנים וגם משאיר את הכהנים הלויים ללא קרקע?

שמואל הרצליך
שמואל הרצליך
1 month ago

ירושלים העיר שחוברה לה יחדיו עיר שעושה את כל עם ישראל חברים

תומר
תומר
1 year ago

לחצתי בטעות על ציון 1 למאמר במקום 5 וזה לא נותן לי לשנות

אלכסנדר גרבר
אלכסנדר גרבר
1 year ago
Reply to  תומר

גם לי לא

דוד אבקסיס
דוד אבקסיס
1 year ago

קטע ממאמר שאני מנסה לכתוב בתקופה האחרונה
—-

אז איך אפשר לאחד את העם? על ידי חלוקה! לשוויצרים יש את הקנטונים שלהם, לארה”ב יש את המדינות שלה, ולנו – לעם ישראל – יש את השבטים! הארץ תתחלק למספר שבטים (לאו דווקא 12), על פי מיקום גיאוגרפי ושיוך אתני/קהילתי מבחירה (כאזרח ניתן לעבור באופן חופשי בין נחלות השבטים השונות), שבידם אוטונומיה מלאה. המדינה (ממקום שלטונה בJerusalem DC) תחזיק בצבא, והתשתיות יהיו שייכות לה ויוחכרו או יושכרו לפי הצורך לשבטים השונים.

הפרדת תחומי החיים השונים מהמדינה (דת, רווחה, חינוך, בטחון פנים וכו’), וכן חלוקת הארץ לשבטים, תפתור הרבה בעיות ותתרום לאיחוד ולסינרגיה שבין אזרחיה (מובן שהשבטים השונים יהיו רשאים לאפשר חלוקה נוספת לתתי שבטים/קהילות ברמות אוטונומיה שונות):

*חירות* – שלא כמו במעבר בין מדינות, כאשר הארץ נחלקת לשבטים יש לי אפשרות לבחור לחיות בנחלת שבט אחר באם אינני מרוצה מהתנהלות השבט בו אני חי.

*השפעה* – יש לי פי מאה יותר השפעה על מדיניות השבט אליו אני משתייך כיוון שבמקום אחד מ10 מליון, אני אחד ממאות אלפים בודדים.

*הרמוניה* – שבטים שונים – מדיניות, חוקים ורגולציה שונים, המותאמים לאוכלוסיה החיה בנחלת כל שבט. הפרדה זו תנטרל סכסוכים ויריבויות שכן אני פחות מושפע מרצונות ואינטרסים של אנשים שאינם חולקים את תפיסת עולמי – התרבותית, העדתית, הדתית, הכלכלית, הסוציאלית וכן הלאה.

כתבות נוספות

אקטואליה בפרשת וירא. אחת ממשימות המלאכים שבאו אל אברהם הייתה להודיעו על חורבן סדום. מה היה חטאה של סדום? מהי ‘מידת סדום’? האם המעשים
אחת ממשימות המלאכים שבאו אל אברהם הייתה להודיעו על חורבן סדום?

פרשת השבוע

רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית. נתחיל מהסוף.לפעמים, כשאני שומע על המתחולל בבתי
רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית.

מחשבים מסלול #218

במדבר טז א וַיִּקַּח קֹרַח בֶּן-יִצְהָר בֶּן-קְהָת בֶּן-לֵוִי וְדָתָן וַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב וְאוֹן בֶּן-פֶּלֶת בְּנֵי רְאוּבֵן.  ב וַיָּקֻמוּ לִפְנֵי מֹשֶׁה וַאֲנָשִׁים מִבְּנֵי-יִשְׂרָאֵל חֲמִשִּׁים וּמָאתָיִם
ממהפכת קרח ועד המהפכה הצרפתית, מהמהפכה הבולשביקית ועד למהפכת הפרוגרס בימינו, תמיד נישא ברמה אותו דגל – דגל השוויון

פרשת השבוע

הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות,דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.
הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות, דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.

5X5

בדיון נוקב עם איהאב ג’אברין בתכנית של שמעון ריקלין בערוץ 14

מחשבים מסלול #217

מכירים את המיאוס בקולם ובפניהם של השדרנים בערוצי התעמולה הממוסדים שלנו, כשהם מדברים על סיעת הליכוד בכנסת?ללא מילים ותוך הבלטת הפוזות הפחות מחמיאות, מרגילים

הפודקאסט #44

תכלה ממשלת כל ערבייה – וקללותיה,תחל ממשלה יהודית – וברכותיה. התרגיל המסריח ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית, הגיע הערב לסיומו.לא רק בהיסטוריה הפוליטית הישראלית, אלא

אקטואליה ופוליטיקה

מדוע תקף הרב הראשי הספרדי את ח”כ בן גביר בשל עלייתו להר הבית.
מדוע תקף הרב הראשי הספרדי את ח”כ בן גביר בשל עלייתו להר הבית.

מחשבים מסלול #216

פרשת השבוע

כתבות פופולריות

רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית.
רגע לפני סיום שנת הלימודים, קיבלנו תזכורת מאחת הרעות החולות הגדולות בישראל – כלומר מערכת ה”חינוך” הישראלית. נתחיל מהסוף.לפעמים, כשאני שומע על המתחולל בבתי

מחשבים מסלול #218

ממהפכת קרח ועד המהפכה הצרפתית, מהמהפכה הבולשביקית ועד למהפכת הפרוגרס בימינו, תמיד נישא ברמה אותו דגל – דגל השוויון
במדבר טז א וַיִּקַּח קֹרַח בֶּן-יִצְהָר בֶּן-קְהָת בֶּן-לֵוִי וְדָתָן וַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב וְאוֹן בֶּן-פֶּלֶת בְּנֵי רְאוּבֵן.  ב וַיָּקֻמוּ לִפְנֵי מֹשֶׁה וַאֲנָשִׁים מִבְּנֵי-יִשְׂרָאֵל חֲמִשִּׁים וּמָאתָיִם

פרשת השבוע

הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות, דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.
הערב ב 5×5, נדבר כמובן על הבחירות הקרבות,דבר על אנאריית החינוך הישראלית ופתרונה- וכפי שהבטחנו, נפנה זמן להתייחס לעומקו לחודש ה “גאווה”.

5X5

בדיון נוקב עם איהאב ג’אברין בתכנית של שמעון ריקלין בערוץ 14

מחשבים מסלול #217