14/05/2021 – ג׳ בסיון ה׳תשפ״א

כיצד מאחדים את עם ישראל?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

3 תגובה

image_print
שיתוף ב print
הדפס
א וַיְדַבֵּר ה' אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן לֵאמֹר.  ב אִישׁ עַל-דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם יַחֲנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל  מִנֶּגֶד סָבִיב לְאֹהֶל-מוֹעֵד יַחֲנוּ.  (במדבר. ב.)

פרשת במדבר היא פרשה "משעממת". כולה מפקדים ומספרים, מי עמד בראש כל שבט ומה היה מניין הגברים בשבטו.

פסוקים שלמים חוזרים על עצמם שוב ושוב כשכל שמשתנה בהם הוא השמות והמספרים. כמו דו"ח של רואה חשבון…

ואולם אל תוך הדווחים הללו "מתגנב עניין נוסף".

מח וַיְדַבֵּר ה' אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר.  מט אַךְ אֶת-מַטֵּה לֵוִי לֹא תִפְקֹד וְאֶת-רֹאשָׁם לֹא תִשָּׂא בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.  נ וְאַתָּה הַפְקֵד אֶת-הַלְוִיִּם עַל-מִשְׁכַּן הָעֵדֻת וְעַל כָּל-כֵּלָיו וְעַל כָּל-אֲשֶׁר-לוֹ הֵמָּה יִשְׂאוּ אֶת-הַמִּשְׁכָּן וְאֶת-כָּל-כֵּלָיו וְהֵם יְשָׁרְתֻהוּ וְסָבִיב לַמִּשְׁכָּן יַחֲנוּ.  נא וּבִנְסֹעַ הַמִּשְׁכָּן יוֹרִידוּ אֹתוֹ הַלְוִיִּם וּבַחֲנֹת הַמִּשְׁכָּן יָקִימוּ אֹתוֹ הַלְוִיִּם וְהַזָּר הַקָּרֵב יוּמָת.  נב וְחָנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אִישׁ עַל-מַחֲנֵהוּ וְאִישׁ עַל-דִּגְלוֹ לְצִבְאֹתָם.  נג וְהַלְוִיִּם יַחֲנוּ סָבִיב לְמִשְׁכַּן הָעֵדֻת וְלֹא-יִהְיֶה קֶצֶף עַל-עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְשָׁמְרוּ הַלְוִיִּם אֶת-מִשְׁמֶרֶת מִשְׁכַּן הָעֵדוּת. (במדבר. א.)

מפקד האוכלוסין הזה מדלג על בני לוי, הם נמנים בנפרד תוך תיאור עבודתם ואחריותם למשכן.

התמונה המתקבלת היא של עם המחולק לשבטים נפרדים לחלוטין. לכל שבט, מוצא נפרד, מנהיג נפרד, דגל נפרד – כיצד מאחדים עם מחולק כל כך?

מה שמאחד את כל השבטים לכדי עם אחד מלוכד הוא המשכן שבמרכז המחנה. כשמקום השכינה ברור לכולם, מקומו של כל שבט ושבט בתוך המבנה הלאומי הגדול – ברור אף הוא.

לכולם ברור ששבט לוי אינו במניין השבטים. הוא ה"סיירת מטכ"ל" כפוף ישירות ל"פיקוד העליון". וטוב להם בזה.

אם חיפשתם את הדרך לשוב ולאחד את עם ישראל בימינו, אם חיפשתם את המקום היחיד שסביבו ישובו ויהיו לעם, בפרשת במדבר תמצאוהו.

image_print
מזדהה? נהנת מהתוכן?
כדי שנוכל לגדול ולהמשיך במלאכה אנו זקוקים גם להשתתפותך.
להשתתפות לחץ כאן
2.3 3 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
3 Comments
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
תומר
תומר
7 months ago

לחצתי בטעות על ציון 1 למאמר במקום 5 וזה לא נותן לי לשנות

אלכסנדר גרבר
אלכסנדר גרבר
7 months ago
Reply to  תומר

גם לי לא

דוד אבקסיס
דוד אבקסיס
7 months ago

קטע ממאמר שאני מנסה לכתוב בתקופה האחרונה
—-

אז איך אפשר לאחד את העם? על ידי חלוקה! לשוויצרים יש את הקנטונים שלהם, לארה"ב יש את המדינות שלה, ולנו – לעם ישראל – יש את השבטים! הארץ תתחלק למספר שבטים (לאו דווקא 12), על פי מיקום גיאוגרפי ושיוך אתני/קהילתי מבחירה (כאזרח ניתן לעבור באופן חופשי בין נחלות השבטים השונות), שבידם אוטונומיה מלאה. המדינה (ממקום שלטונה בJerusalem DC) תחזיק בצבא, והתשתיות יהיו שייכות לה ויוחכרו או יושכרו לפי הצורך לשבטים השונים.

הפרדת תחומי החיים השונים מהמדינה (דת, רווחה, חינוך, בטחון פנים וכו'), וכן חלוקת הארץ לשבטים, תפתור הרבה בעיות ותתרום לאיחוד ולסינרגיה שבין אזרחיה (מובן שהשבטים השונים יהיו רשאים לאפשר חלוקה נוספת לתתי שבטים/קהילות ברמות אוטונומיה שונות):

*חירות* – שלא כמו במעבר בין מדינות, כאשר הארץ נחלקת לשבטים יש לי אפשרות לבחור לחיות בנחלת שבט אחר באם אינני מרוצה מהתנהלות השבט בו אני חי.

*השפעה* – יש לי פי מאה יותר השפעה על מדיניות השבט אליו אני משתייך כיוון שבמקום אחד מ10 מליון, אני אחד ממאות אלפים בודדים.

*הרמוניה* – שבטים שונים – מדיניות, חוקים ורגולציה שונים, המותאמים לאוכלוסיה החיה בנחלת כל שבט. הפרדה זו תנטרל סכסוכים ויריבויות שכן אני פחות מושפע מרצונות ואינטרסים של אנשים שאינם חולקים את תפיסת עולמי – התרבותית, העדתית, הדתית, הכלכלית, הסוציאלית וכן הלאה.

כתבות נוספות

משה פייגלין הוא יו״ר מפלגת ״זהות״ וחבר כנסת לשעבר מטעם ״הליכוד״. מייסד תנועת ״זו ארצנו״ בימי הסכמי אוסלו.  השיחה התמקדה בכתיבתו של אהרון אפלפלד
אירוח בפודקאסט של אברום בורג

יהדות ותרבות

טרפת הקורונה מגיעה השבוע לשיאים חדשים. "אין כעת מצב חירום רפואי" – סיכם פרופסור קמרון את מאמרו המטלטל באתר 'מאקו' – " אך אתם

מחשבים מסלול #153

ב 31 בדצמבר, נשלחה משטרת ישראל לעקור, להרוס ולגרש – את גבעת "קומי אורי" שביצהר. (בעגה הישראלית המכובסת קוראים לזה "לפנות"). את מה שהתרחש
ב 31 בדצמבר 2021, נשלחה משטרת ישראל לעקור, להרוס ולגרש – את גבעת "קומי אורי" שביצהר.

מחשבים מסלול #152

השבת נקרא את פרשת בא: ח וַיּוּשַׁב אֶת-מֹשֶׁה וְאֶת-אַהֲרֹן אֶל-פַּרְעֹה וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מִי וָמִי הַהֹלְכִים. (פרק י') העניין האמיתי שעומד כאן על הפרק הוא
דבר תורה מ2 בינואר 2014, חה"כ משה פייגלין

פרשת השבוע

משדר מיוחד – הלייב השבועי הוקלט מראש מהשטח

5X5

אחד הפרזנטורים הבולטים של משרד הבריאות הוא פרופ' צחי גרוסמן, המתהדר בתואר יו"ר איגוד רופאי הילדים. אם היתה בימינו עיתונות של ממש, הייתי מציע

מחשבים מסלול #151

Полторы недели тому назад, в проливной дождь,15.000 патриотов, преданных Родине и Земле Израиля, взошли в поселение Хомеш. Без какой-либо рекламы и продвижения в массмедиа
Ненасильственный Гражданский Протест (149)

Ненасильственный Гражданский Протест (149)

ממששת המנדטים בראשות בנט – לפיד עושה הכל כדי להחזיר את אוסלו אל השולחן. שר הביטחון מארח את אבו מאזן בביתו הפרטי שבראש העין,
גרשון הכהן, אלוף במילואים בצה"ל. מפקד הגיס המטכ"לי בדימוס

הפודקאסט #31

פרשת השבוע

כתבות פופולריות

אירוח בפודקאסט של אברום בורג
משה פייגלין הוא יו״ר מפלגת ״זהות״ וחבר כנסת לשעבר מטעם ״הליכוד״. מייסד תנועת ״זו ארצנו״ בימי הסכמי אוסלו.  השיחה התמקדה בכתיבתו של אהרון אפלפלד

יהדות ותרבות

אין כמו אגדת 'בגדי המלך החדשים', בכדי להסביר כיצד נסחף העולם אל המצעד המטורף שבתוכו אנו נמצאים. מי הוא ה"מלך" במציאות שלנו? מי הם ה"חייטים" הערמומיים? ומי הוא ההמון המריע?
הקדמה פרופסור אודי קמרון הוא אחד המוחות המבריקים באקדמיה הישראלית. ככל הנראה מדובר באיש הצעיר ביותר שזכה אי פעם בישראל בתואר פרופסור.מגפת הטוטאליטריזם הגלובלי,

סימן קריאה #31

טרפת הקורונה מגיעה השבוע לשיאים חדשים. "אין כעת מצב חירום רפואי" – סיכם פרופסור קמרון את מאמרו המטלטל באתר 'מאקו' – " אך אתם

מחשבים מסלול #153

ב 31 בדצמבר 2021, נשלחה משטרת ישראל לעקור, להרוס ולגרש – את גבעת "קומי אורי" שביצהר.
ב 31 בדצמבר, נשלחה משטרת ישראל לעקור, להרוס ולגרש – את גבעת "קומי אורי" שביצהר. (בעגה הישראלית המכובסת קוראים לזה "לפנות"). את מה שהתרחש

מחשבים מסלול #152

דבר תורה מ2 בינואר 2014, חה"כ משה פייגלין
השבת נקרא את פרשת בא: ח וַיּוּשַׁב אֶת-מֹשֶׁה וְאֶת-אַהֲרֹן אֶל-פַּרְעֹה וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם מִי וָמִי הַהֹלְכִים. (פרק י') העניין האמיתי שעומד כאן על הפרק הוא

פרשת השבוע