פרשת תזריע-מצורע תשפ"א - ישראל מחר
הכרזותעלינו באתר חדש! במידה ויש שאלות או תקלות מוזמנים ליצור איתנו קשרליצירת קשר
ט״ז באדר ב׳ ה׳תשפ״ד | 26/03/2024
פרשת השבוע

פרשת תזריע-מצורע תשפ”א

ד׳ באייר ה׳תשפ״א (אפריל 16, 2021)

פרשת תזריע-מצורע תשפ”א

פרשיות תזריע ומצורע שנקרא השבת עוסקות בעיקר בדיני נגעים שונים ומשונים הנדבקים באדם מישראל או בביתו.

מצד אחד מפרטת התורה את תיאור הנגע, משל מדובר היה כאן בלימודי שנה א’ בפקולטה לרפואה.
ואולם מנגד, מצד הרפואה, מתארת התורה את התנהלות הכהן בבית המקדש, את סוגי הקורבנות ואת עבודת הקודש הבאה כתשובה לכל נגע ונגע.

לאדם המודרני, יציר העולם הנאור, נראה ההקשר הזה שבין המחלה הביולוגית לעולמות הרוחניים, כפרימיטיבי וחסר שחר.

ואולם דווקא בעת הזו ניתן ביתר קלות לצפות במציאות ולהבחין כיצד תפיסות רוחניות שונות, מביאות לגישות רפואיות שונות ואף הפוכות.

תפיסת המציאות המבדילה באופן מוחלט בין החומר והרוח, אינה מותירה מקום לענווה – כלומר להכרה בכך שהמציאות שאתה מכיר, תמיד תהיה חלקית ומוגבלת.

דומה כי בלי משים, הופכת התפיסה הזו את המדע עצמו לסוג של דת שההיגיון המדעי הביקורתי, שהכרנו בעבר – ממנה והלאה. גישות מדעיות המכבדות את המציאות ומבקשות להתנהל על פי כלליה, נדחקות לשוליים מפני גישות המניחות כי מלוא כל הארץ – תבונת האדם…

לעומת זאת, הכבוד לבריאה (והבורא) והצניעות בפני מה שתמיד יהיה גדול ממך, מובילה לגישה מדעית ורפואית המחוברת למציאות ומתערבת בתחום ההכרחי בלבד.

אסיים בחידה:

מי הוא לדעתכם הרופא הבכיר שכתב את השורות הבאות לפני 4 שנים:

“המדע הוא הדת של המאה ה-21.

וזו הדת המסוכנת ביותר, משום שבניגוד לדתות אחרות בהן יש כוח עליון ערטילאי,
הדת הזאת נותנת לאדם את העליונות הזאת. הדת הזאת הופכת כל אדם לאל רב עוצמה.
הדת הזאת נותנת לאדם אשליה מסוכנת שהוא יכול לבנות מציאות אובייקטיבית, שמשקפת את המציאות האמיתית טוב יותר מהמציאות עצמה. שהוא יכול לדעת טוב יותר, בעזרת כלים מוגבלים, מה מתרחש בגופו של אדם אחר.

בניגוד לדתות אחרות שמתייחסות בחרדת קודש לטבע, הדת הזאת נותנת בידי האדם את יכולת הבריאה וההרס.

הדת הזאת מאפשרת לאדם לחשוב שההבנה השטחית והמוגבלת שהוא מסוגל לה, היא חזות הכל.

בדת הזאת ה”אובייקטיבי” שאינו אלא תפיסת עולם מוגבלת ולעתים מעוותת, הוא המולך שבשמו הכל מותר.
בדת הזאת, מה שלא רואים או ניתן למדוד בעזרת כלים מוגבלים, מעשה ידי אדם, לא קיים.

בדת הזאת הכוהנים לא נבחרים בקפידה לפי אופיים וערכי המוסר שלהם. כל מי שלמד להשתמש בכלים ה”אובייקטיביים” ויודע כמו לוליין בקרקס לשחק בהם באופן מעורר הערכה ומרשים, הופך לכהן גדול.

אין לזלזל במדע וביכולתו לסייע לנו להבין את העולם. אך אם לא נשכיל להבין עד כמה הוא מוגבל, אם לא נפסיק לחשוב שבעזרתו נוכל ליצור עולם טוב יותר, תוך הרס זה הקיים, סופנו שנכחיד את עצמנו, תוך גרימת סבל רב לעצמנו ולאחרים”.

את הניחוש שלכם נא לכתוב בתגובות.

שתף את הפוסט:

2 תגובות

השאר תגובה